Klagomål

På A-Hjort har vi stor respekt för våra smycken och vi tar alltid emot alla reklamationer med förståelse och hjälpsamhet.

Om olyckan är framme och ditt smycke har gått sönder, hjälper vi dig självklart.

Vi vet att smycken ofta har stor och särskild betydelse och därför står vi redo att byta ut till nytt eller reparera ditt smycke. Detta gäller inte för varor som har blivit slitage eller självförvållade skador.

Om du vill reklamera ett smycke, måste du själv betala för returfrakten, men det är enkelt och okomplicerat. Det är dock viktigt att du beskriver så precist och detaljerat som möjligt vad som är fel på smycket.

Följ vår guide här:

  1. Skicka bara smycket i den smyckeskrin du mottog det i. Kom ihåg att beskriva så precist och detaljerat som möjligt vad som är fel på smycket.

  2. Skicka smycket säkert. Lägg det eventuellt i en kartong, bubbelkuvert eller i ett annat skyddande kuvert.

  3. Bifoga köparens fullständiga namn, följesedel eller ordernummer.

Vi vill göra det så enkelt som möjligt för dig. Därför rekommenderar vi att du använder vår returportal, där du enkelt kan köpa din returetikett.

Följ vår länk här för att skapa din returetikett.

Du är naturligtvis också välkommen att själv skapa din egen returetikett hos ditt närmaste paketombud.

Läs mer om vår retur- och bytespolicy här.

Om du är osäker eller har frågor om din reklamation, kan du alltid kontakta oss på mail sales.dk@a-hjort.com eller ringa oss på +45 71 99 36 30, så hjälper vi dig gärna.

När du skickar ett mail, bifoga gärna en bild på det trasiga smycket, så att det blir lättare för oss att hjälpa dig snabbt.


Som utgångspunkt har du 2 års reklamationsrätt enligt köplagen från den dag du köpte varan.