Drag

Affärsvillkor

Inköp, leverans och retur

Priser och betalning

Betalning sker via Klarna (betalning gateway leverantör). Kortdata kan aldrig ses eller hittas av någon annan än dig som kund och av Klarna. Betalningssystemet uppfyller naturligtvis alla tillämpliga standarder och lagar.

Leveranstid

A-Hjort strävar efter att leverera ordern så snabbt som möjligt. Paketet skickas inom några arbetsdagar och kunden får ordern inom 3-5 arbetsdagar.

Om smycken inte finns i lager kan det ta flera arbetsdagar innan beställningen kommer till leveransadressen. Vid en brådskande beställning är det alltid möjligt att kontakta A-Hjort för att få veta om smycken kan skickas samma dag.

A-Hjort förbehåller sig rätten att fördröja från våra rederier.

Returnering av smycken

Skicka först ett e-postmeddelande till sales.se@a-hjort.com - (beskriv vilka smycken avkastningen avser.)

Om du ska returnera något till oss ska det skickas till: 

A-Hjort ApS

Buchwaldsgade 15 B

5000 Odense C, Danmark 

NB! Returer kommer endast att behandlas om de skickas till den här adressen !! Det är enkelt och enkelt.

1. Skicka alltid ett e-postmeddelande först till sales.se@a-hjort.com med artikelnummer / artikelnamn för det aktuella stycket / smycket.

2. Lämna tillbaka smyckena i lådan där du fick dem.

3. Lägg det i ett vanligt kuvert.

4. Skicka det som ett vanligt brev.

5. Bifoga köparens fullständiga namn, leveransbrev eller webbordernummer.

Returnera smycken

Om du vill returnera ett smycke betalar du själv returförsändelsen, men det är enkelt och enkelt.

  1. Skicka smycken i smyckeskrinet du fick det i.

  2. Lägg detta i ett vanligt kuvert och skicka det som ett vanligt brev.

  3. Bifoga köparens fullständiga namn, leveransbrev eller webbordernummer.

  4. Kom ihåg att skriva om det ska krediteras eller klagas på.

  5. Pengarna returneras automatiskt till det betalkort som användes vid beställningen.

Adress: A-Hjort ApS, Buchwaldsgade 15 B, 5000 Odense C, Denmark 
*Returer behandlas endast om de skickas till den här adressen

Klagomål 2 år - jfr. Inköpslagen

På A-Hjort måste alla kunder bli bortskämda och vi får alltid alla klagomål med respekt, förståelse och hjälpsamhet.

Vi vet att smycken ofta har stor betydelse och därför vill vi ALLTID hjälpa dig att reparera eller byta ut ett nytt om olyckan är ute.

När du klagar, se till att beskriva så exakt och detaljerat som möjligt vad som är fel med smyckena. Vänligen inkludera denna information, liksom ditt beställningsnummer, i returfrakten.

Ångerrätt: 60 dagar

Hos A-Hjort har du alltid 60 dagars full returrätt.

Skulle den tiden överskridas lite kan vi säker hjälpa till med det.

Om du är ute i extra god tid med en present eller julklapp, kan vi också på förhand skjuta fram tidpunkten för returrätten.

Bara skriv in det önskade datumet i kommentarsfältet när du checkar ut.

Instruktioner för användning av jewerly

Alla smycken som säljs på A-Hjort uppfyller de danska lagkraven för utsläpp av nickel, kadmium, bly och kvicksilver. Alla designers följer stämpel lagarna för silver och guld.

När smycken inte används bör de förvaras i lådan där du fick dem. Om flera smycken ligger ihop kan de missfärga varandra och blekna i färg.

Alla smycken som har ytbehandling måste tas om hand eftersom ytan långsamt kan blekna från originalfärgen.

Vi rekommenderar att du tar av dig dina smycken innan:

  • sover

  • ta ett bad

  • tvätta händer

  • utöva sport

  • badar i klor och saltvatten.

Dessutom rekommenderas att undvika:

  • hårspray

  • parfym

  • krämer.

Smycken med stenar kan förlora sin glans över tiden på grund av smuts. De kan rengöras med en tandborste, ljummet vatten och diskmedel.
Smycken med pärlor, keramik, läder, emalj eller sten måste tas om hand. Limmet kan lösas upp, keramikens färg kan blekna eller emaljen kan gå sönder.

Smyckena kan uppdateras med en silver / guld rengöringsmedel. Läs alltid bruksanvisningen. Smycken med pärlor, bärnsten, läder, emalj och keramik tål inte silver- / guld rengöring på samma sätt som smycken utan - endast under noggrann övervakning, undvik om möjligt.

Vissa människor utsöndrar ämnen i huden som framkallar missfärgning processen i sterling silver / guldpläterad. Det kan finnas människor som tar en viss typ av medicin, personer med diabetes etc. andra saker. Mycket få människor tolererar inte sterlingsilver. Då rekommenderas att du endast använder smycken av guld i hög karat.

Databehandling

Cookies på webbplatsen

Genom att använda webbplatsen accepterar du vår användning av cookies.

Cookies är nödvändiga för att webshoppen ska fungera optimalt.

Lagring av personuppgifter

När du handlar på A-HJORT behöver vi personlig information för att slutföra affären:

  • Namn

  • Adress

  • Postnummer stad

  • E-postadress

  • Telefon / mobilnummer

Uppgifterna ovan lagras i fem år från och med räkenskapsårets slut med information om vilka varor du har köpt (se avsnitt 10 i den danska bokföringslagen). Informationen raderas efter fem år.

Om du har skapat ett användarkonto för självbetjäning hos oss kommer din personliga information och beställningsinformation inte att raderas, såvida du inte ber oss att göra det.

Information vidarebefordras eller säljs aldrig till tredje part såvida detta inte sker i samband med en omstrukturering eller en hel eller delvis försäljning av företaget.

All utlämnande i en sådan situation kommer att vara i enlighet med gällande lagstiftning om personuppgifter när som helst.

Som kund har du möjlighet att få insikt i vår registrering av uppgifter om dig och du kan invända mot en registrering i enlighet med reglerna om detta i personuppgiftslagen.

Kontakta A-HJORT om du vill ha information eller har kommentarer.

Kontakt

Kontakt- och företagsinformation (A-Hjort ApS)

Onlinebutiken a-hjort.se ägs och drivs av:

A-HJORT ApS 
Buchwaldsgade 15 B 
5000 Odense 
Danmark
Org. nr.: 35841857

Kundsupport:

Telefon: +45 7199 3630
E-post: sales.se@a-hjort.com

Hur man handlar på A-hjort

**Från det första klicket på A-Hjort till mottagandet av din beställning vill vi göra det så enkelt, enkelt och gott som möjligt.**

Onlinebutiken är alltid öppen och du kan handla när du vill. När du har beställt får du ett kvitto på din beställning per. e-post. Kvittot ska uppfattas som ett meddelande om att vi har fått din beställning.

Din beställning kommer sedan att behandlas inom några arbetsdagar.

I alla åtgärder förbehåller sig A-HJORT ApS rätten att ändra prisfel, skrivfel, sålda eller utgående varor, misstänkt bedrägeri och force majeure. Om något av ovanstående villkor gäller förbehåller vi oss rätten att avbryta en handel helt eller delvis. Om något skulle inträffa i samband med din beställning kommer vi naturligtvis att kontakta dig så snart som möjligt med avsikt att lösa utmaningarna.